науково-практична конференція «Особливості навчання осіб з порушенням слуху у вищій школі»

Автор: admin від 28-11-2014, 14:51

Освіта, повага і рівність для всіх

 

27 листопада  в ДВНЗ «Київський коледж легкої промисловості відбулася науково-практична конференція «Особливості навчання осіб  з порушенням слуху у вищій школі»

 

За роки існування Коледжу у його стінах подібного роду конференція проводиться вперше. Даний захід нетиповий для ДВНЗ I-IIрівня акредитації, але проведення такої конференції саме зараз є не тільки актуальним, але й доцільним. У роботі науково-практичної конференції  взяли участь керівники і викладачі закладів І-ІV ступеня акредитації, провідні фахівці з теорії та практики  підтримки осіб з порушенням слуху. Активну участь у конференції взяли члени УТОГа, зокрема перший заступник голови ЦП УТОГ, науковий співробітник лабораторії жестової мови Інституту спеціальної педагогіки АПН України І Чепчина, голова Ради перекладачів жестової мови Київської облорганізації УТОГ І. Бондаренко, члени Асоціації нечуючих педагогів України. На заході були присутні науковці, що займаються проблемами слабочуючих – Л. Дмитренко, завідувач сектора психолого-педагогічної освіти та підготовки молоді з особливими потребами  Інституту модернізації змісту освіти МОН України; Г. Нікуліна, к.т.н., доцент, начальник науково-дослідної частини університету «Україна». Не оминули захід і представники ЗМІ. Редактор газети «Наше життя» УТОГ, аспірант Інституту спеціальної педагогіки АПНУ Н. Каменська не тільки була присутня, щоб освятити цю подію, але й виступила з доповіддю щодо термінології. Учасники конференції серед яких були сурдопедагогивчителі жестової мови,  активно долучилися до нагальних проблем, пов’язаних з навчанням осібз порушеннями слуху, що надало науково-практичному заходу вагомого значення в межах педагогічного простору.

  

  

  

З доповідями виступили педагоги Коледжу, які працюють з такими студентами  та перекладачі-дактилологи. Вела конференцію Лідер Молодіжної організації нечуючих України, перекладач жестової мови Коледжу Марія Андрієнко..

 

Наукова і педагогічна спільнота України зібралася, щоб привернути увагу до широкого кола проблем навчання та виховання людей з особливими потребами та інтегрувати зусилля вчених, освітян, роботодавців та громадських діячів для створення сприятливих умов навчання студентів.

 

З вступним привітальним словом до учасників конференції звернулася Ганна Щуцька, кандидат технічних наук, доцент, директор Коледжу.Вона заначила, що з  1958 року ДВНЗ «ККЛП» готує спеціалістів із числа слабочуючої молоді. За цей час Коледж випустив більше тисячі фахівців-технологів швейного виробництва, механіків.

 

А зараз у стінах Коледжу слабочуюча молодь у кількості 130 осіб з усієї України засвоює такі спеціальності: традиційно - технолог швейної промисловості, а також виготовлення виробів зі шкіри та окремі особи – бухгалтерський облік, та дизайн одягу.

 

В Коледжі працюють 8 висококваліфікованих перекладачів – дактилологів, які є кураторами груп. Серед ВНЗ I-II рівня акредитації  Коледж посідає перше місце за кількістю слабочуючих студентів та перекладачів жестової мови. Ганна Щуцька відзначила, що після  закінчення Коледжу випускники з числа осіб з порушенням  слуху здебільшого працюють за спеціальністю на фірмах та підприємствах,  деякі з них займають високі посади.

  

Виступи учасників конференції були цікавими і творчими, питання своєчасними та актуальними. Конференція пройшла в атмосфері доброзичливості та зацікавленості.

  

   

 

 

 

  

Наприкінці конференції до присутніх  звернулася директор Коледжу Ганна Щуцька, яка подякувала за участь у заході, сумлінну та плідну роботу та вручила учасникам пам’ятні сертифікати.

  

  

Тож не будемо забувати, що рівень цивілізованості суспільства визначається ставленням до найбільш вразливих його членів, серед яких - особи з обмеженими можливостями. Кожна людина, незалежно від стану здоров'я, наявності інвалідності, має право на одержання освіти, якість якої не різниться від якості освіти здорових людей. Сподіваємось, що напрацьовані учасниками конференції матеріали нададуть відчутний імпульс для вирішення багатьох питань, пов’язаних з навчанням осіб з порушенням слуху у вищій школі та подальшого розвитку інклюзивної педагогіки.

 

 

Коментарі:

Залишити коментар